130 godz. teorii i 30 godz. praktyk zawodowych
Cena: 890zł
Szkolenie przeznaczone dla osób, które na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 2011r o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, chcą zdobyć kwalifikacje do pracy jako dzienny opiekun.
Zapisując się na szkolenie i opłacając fakturę, otrzymujesz dostęp do platformy, na której możesz uczyć się w każdej wolnej chwili, głównie bez wychodzenia z domu (poza praktykami i modułem z pierwszej pomocy).
Na wystawionym przez nas zaświadczeniu nie będzie informacji, że kurs był przeprowadzony w formie online.
Po ukończeniu szkolenia i pozytywnym zaliczeniu testu, otrzymasz od nas uprawnienia do pracy na stanowisku dziennego opiekuna, na podstawie decyzji Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Szkolenie obejmuje:
👉126 godzin teorii online, dostępnej na naszej platformie edukacyjnej,
👉4 godziny zajęć stacjonarnych z zakresu udzielania pierwszej pomocy,
👉30 godzin praktyk zawodowych w wybranym żłobku lub klubie dziecięcym.
Materiały online są podzielone na dni i odblokowują się stopniowo. Otrzymasz maila przypominającego o następnych lekcjach.
UWAGA! Nasze kursy są w pełni legalne. Posiadamy nową akredytację Ministerstwa, po zmianach programu szkolenia oraz wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych.
Od 10 października 2024 r. weszło w życie nowe rozporządzenie, rozszerzające program kursu o nowe zagadnienia oraz zmieniące formę realizacji modułu z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Szczegóły dostępne w naszym FAQ
AUTOR SZKOLENIA: mgr Marta Żak – pedagog opiekuńczo-wychowawczy z ponad 10 letnim doświadczeniem w zarządzaniu żłobkami i przedszkolem na terenie Wrocławia. Ukończone studia podyplomowe na kierunku Bezpieczeństwo i higiena pracy a także szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy i RODO.

Jakie są wymagania?
a) 160-godzinne szkolenie albo
b) 40-godzinne szkolenie uzupełniające, w tym z zakresu udzielania dziecku pierwszej pomocy, (…)”
Program szkolenia
- aspekty rozwoju dziecka — charakterystyka zmian w zakresie rozwoju poznawczego, psychospołecznego i motorycznego na poszczególnych etapach życia dziecka - 10 h
- źródła szans i zagrożeń dla rozwoju dziecka w wieku do lat 3 - 5 h
- mechanizmy rozwoju dziecka- 3 h
- środowisko rodzinne jako czynnik warunkujący rozwój dziecka - 2 h
- rozpoznawanie potrzeb rozwojowych dziecka – 5 h
- planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka w codziennych sytuacjach (powitanie, pożegnanie, posiłki, czynności higieniczne, odpoczynek, zabawa) – 20 h
- kreowanie przedmiotowego i społecznego środowiska rozwoju dziecka – 5 h
- opieka pielęgnacyjna i zdrowotna nad dzieckiem prawidłowo i nieprawidłowo rozwijającym się, a także nad dzieckiem niepełnosprawnym oraz wymagającym szczególnej opieki, w tym elementy metod terapeutycznych mających na celu stymulowanie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami - 20 h
- zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka — zabawy eksploracyjne, muzyczne, rytmiczne, plastyczne i techniczne – 20 h
- wprowadzanie dziecka w kulturę, - 5 h
- budowanie relacji społecznych z dzieckiem, rodzicami i lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka – 10 h
- umiejętność pracy ze zróżnicowanymi językowo i kulturowo grupami dzieci
(pochodzących z rodzin należących do mniejszości narodowych lub etnicznych lub rodzin emigrantów, zagrożonych wykluczeniem społecznym, niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki - 5 h
- odpowiedzialność prawna opiekuna – 5 h
- ochrona praw dziecka - 2 h
- podstawy medycyny ratunkowej (udzielanie dziecku pierwszej pomocy) – 4 h
- przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy – 6 h
- umiejętność efektywnej komunikacji z rodzicami - 3 h